چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 335163
۲۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
خبر گزاری حوزه

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه علمیه خراسان به خاطر داشتن پیشینه قدیمی و علمای فرهیخته و دانشمند قرآنی در حوزه تفسیر قرآن موثر و پیشگام است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی ، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد با اشاره به اهمیت قرآن کریم،گفت: امروزه از جلسات قرآن کریم غفلت شده است؛ هرچند تلاوت و حفظ قرآن کریم بخشی از زیبایی های این کتاب آسمانی است  ولی تدبر و تفکر در آیات، جلوه های مهمتری به انسان نمایان می کند، لذا باید به این مهم هم توجه ویژه داشت.

وی با بیان اینکه  نهادینه شدن آموزه های قرآنی باعث از بین رفتن انحرافات اجتماعی و ناهنجاری ها می شود، گفت: عمل به قرآن کریم و تبعیت از دستورات ائمه اطهار(ع) فضای جامعه را معنوی می سازد.

حجت الاسلام و المسلمین حشمتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حوزه علمیه خراسان سابقه ای دیرینه ای در تفسیر قرآن دارد ، افزود: این مسئله نشأت گرفته از وجود بارگاه معنوی رضوی است و این افتخار بزرگی برای ملت ایران است که علاوه بر تأثیرگذاری در جامعه ، در کشورهای دیگر موثر است .

وی درباره گسترش کلاس های تفسیر و تدبر قرآن در کشور گفت: حوزه علمیه خراسان به خاطر داشتن پیشینه قدیمی و علمای فرهیخته و دانشمندان قرآنی در حوزه تفسیر قرآن موثر است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگ قرآن و عترت یک تکلیف همگانی است ، تصریح کرد: ارائه الگوهای جذاب و تاثیرگذار در عرصه قرآنی از سوی مراکز قرآنی و حوزوی گامی موثر در ترویج فرهنگ قرآن خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha